Jumat, 19 Oktober 2012

Asking About Occupation

duniaku | Oktober 19, 2012 |
A: Hi, Ani, how are you?
B: I’m fine. We haven’t seen each other for a long time. How are you then?
A: I’m all right. By the way what are you now?
B: I work in an imported office
A: So, you are an importer?
B; No, I am a secretary and what about you? What is your occupation?
A: I’m a teacher.
B: What about your fiancée, what is he?
A: He’s a doctor. What about your husband, what is he?
B: He is a dean.
A: Where does he work?
B: He teaches in ABC University.
A: What is his title?
B: He is a Professor.
A: What a clever man.
B: Don’t mention it. All of us are same




A: Hai Ani, Bagaimana kabarmu?
B: Saya baik-baik saja. Kita lama tidak berjumpa. Bagaimana kabarmu?
A: Saya baik-baik saja. Omong-omong kamu kerja apa?
B: Saya kerja di kantor bagian impor.
A: Jadi kamu seorang importer.
B: Tidak, saya seorang sekretaris dan bagaimana dengan kamu, apa pekerjaanmu?
A: Saya seorang guru.
B: Bagaimana dengan tunanganmu, ia kerja apa?
A: Dia seorang dokter. Bagaimana dengan suamimu, dia kerja apa?
B: Ia seorang dekan.
A: Ia bekerja dimana?
B: Ia bekerja di universitas ABC.
A: Apakah gelarnya?
B: Ia seorang professor.
A: Wah, pandainya dia.
B: Jangan ngomong begitu. Kita semua sama.
 
Efendijbi
Belajar Bahasa Inggris Online Updated at: Oktober 19, 2012